Z ostatniej chwili

Wszystko o wyspie handlowej – część 1

Galerie handlowe w wielkich miastach, a coraz częściej także w tych mniejszych, stanowią miejsce codziennych odwiedzin tysięcy osób poszukujących towarów i usług. Sklepy stacjonarne ulokowane w pasażach handlowych korzystają z wielu tradycyjnych sposobów na zwiększenie swojej widoczności i dotarcie do jak największej liczby klientów – rozpoznawalne, dobrze widoczne logo na szyldzie i w punkcie informacyjnym, stendy reklamowe, zapraszające do wejścia hostessy to doskonale znane chwyty marketingowe. Co jednak, jeśli chcemy dopiero zaistnieć na rynku?

A może wyspa?
Coraz lepszą metodą na przykucie uwagi rzeszy zakupowiczów przemierzających przestrzeń galerii jest wynajęcie wyspy handlowej. To rozwiązanie cieszy się popularnością wśród właścicieli uznanych marek sklepów stacjonarnych, ale stanowi też świetny sposób na wypromowanie nowego biznesu. Co ważne, wynajem i wyposażenie takiego miejsca jest o wiele tańsze niż w przypadku standardowego lokalu – koszt zorganizowania profesjonalnej wyspy można zamknąć w maksymalnie 10 tysiącach złotych, a jeśli zdecydujemy się na odkupienie stoiska używanego, może to być nawet połowa tej kwoty. Łatwiej również negocjować wysokość czynszu, a ciągły przepływ potencjalnych klientów pozwala zaoszczędzić na promocji firmy. Nieodpłatne reklamy na stronie internetowej czy w przestrzeni budynku, jakie często oferują galerie handlowe, powinny wówczas w zupełności wystarczyć.

Pomysł niemal dla każdego
Wyspa handlowa może służyć jako miejsce zarówno dla punktu oferującego sprzedaż towarów, jak i usług. Najczęściej spotykanymi biznesami ulokowanymi w taki sposób w przestrzeni pasażu handlowego są herbaciarnie i kawiarnie, punkty obsługi klienta (bankowość, porady prawne, telefonia komórkowa), zakłady kosmetyczne, ajencje pocztowe czy sklepy z akcesoriami. Często wyspa okazuje się świetnym rozwiązaniem dla wytwórców różnego rodzaju rękodzieła – biżuterii, galanterii – oraz regionalnych produktów spożywczych.
Jeśli posiadamy już sklep stacjonarny, ale nie jesteśmy pewni, czy jego lokalizacja w centrum handlowym, np. na ostatnim piętrze, nie stanowi bariery promocyjnej, warto pomyśleć o wyspie, która zaprosi do głównego lokalu, a przy okazji przyniesie zyski.

 

Autorzy portalu

logo-footer

Na naszej stronie znajdziesz poradnik, dzięki któremu zrobisz zakupy rozsądnie oraz ciekawostki o pracy na wyspie w galerii handlowej. Zapraszamy do czytania

Często czytane

Sposoby na promocję sklepu stacjonarnego
Wszystko o wyspie handlowej – część 3
Wszystko o wyspie handlowej – część 2

Świeże newsy branżowe

Jak mądrze robić zakupy? Poradnik, część 1
Jak mądrze robić zakupy? Poradnik, część 2
Rozsądne zakupy – na co dzień i od święta
© Copyright akwariumsztuki. All Rights Reserved.