Z ostatniej chwili

Jak sprzedawać w galerii handlowej?

Olbrzymia powierzchnia i wiele różnych sklepów ze zróżnicowanym asortymentem sprawiają, że galerie handlowe szybko zyskały popularność wśród klientów. W Polsce powstało ich już ponad 400 i liczba ta ciągle się zwiększa. Zainteresowanie konsumentów sprawia, że posiadanie własnego sklepu w galerii handlowej stało się dla wielu firm priorytetem. Dzięki temu w galeriach spotkać można nie tylko duże sieci franczyznowe, ale także niezależnych przedsiębiorców. Wśród nich najliczniej reprezentowaną grupą są osoby, prowadzące działalność usługową, czyli na przykład pralnię, kwiaciarnię czy usługi krawieckie. Jednak oprócz tego rodzaju punktów, decyzję o wynajęciu przestrzeni w galerii handlowej podejmują także właściciele niewielkich biznesów, którzy mają ciekawy pomysł na prowadzenie swojej działalności.

Dobre miejsce na lokal
Wydaje się, że z powodu dużej liczby potencjalnych klientów, biznes prowadzony w galerii handlowej musi dobrze prosperować. W rzeczywistości przed podjęciem decyzji o wynajmie lokalu warto zwrócić uwagę na co najmniej kilka czynników. Pierwszy z nich to potencjał danego miejsca – nie każde wielkopowierzchniowe centrum handlowe cieszy się takim samym zainteresowaniem. Niektóre galerie, np. położone na uboczu lub niedawno otwarte, nie zdołały wypracować odpowiedniej pozycji na rynku i nie przyciągają wielu klientów. Oceniając popularność galerii warto zwrócić uwagę na liczbę osób ją odwiedzających, obecność znanych marek oraz tak zwane „ścieżki zakupowe”. Informacje o trasach, jakie podczas zakupów wybierają klienci mogą okazać się kluczowe, bo mimo iż zdecydujemy się na wynajem lokalu w galerii, znajdzie się on w miejscu nieuczęszczanym. Warto rozważyć kilka możliwych miejsc powstania sklepu i poprosić zarządcę o udzielenie podobnych informacji.

Koszty
Potencjale zyski osiągane w galerii są kuszące, jednak nie należy zapominać o kosztach, jakie wiążą się z wynajmem lokalu. Do nich należy doliczyć także opłaty za eksploatacje powierzchni wspólnych, media, a także kary umowne. Łączna suma może być zatem barierą dla wielu początkujących przedsiębiorców. Wiele zależy od lokalizacji punktu a także popularności samej galerii – mniejsze centra handlowe położone na prowincji na pewno wyznaczą mniejszą cenę za wynajem niż popularna galeria w dużym mieście. Zdarza się także, że wysokość opłat uzależniona jest od obrotów sklepu i właściciel musi udostępniać wykazy przychodów bądź wydruki z kas fiskalnych.

 

Autorzy portalu

logo-footer

Na naszej stronie znajdziesz poradnik, dzięki któremu zrobisz zakupy rozsądnie oraz ciekawostki o pracy na wyspie w galerii handlowej. Zapraszamy do czytania

Często czytane

Sposoby na promocję sklepu stacjonarnego
Wszystko o wyspie handlowej – część 3
Wszystko o wyspie handlowej – część 2

Świeże newsy branżowe

Jak mądrze robić zakupy? Poradnik, część 1
Jak mądrze robić zakupy? Poradnik, część 2
Rozsądne zakupy – na co dzień i od święta
© Copyright akwariumsztuki. All Rights Reserved.