Z ostatniej chwili

Sposoby na promocję sklepu stacjonarnego

Prowadzenie sklepu stacjonarnego to nie tylko dbanie o lokal oraz jego zaopatrzenie. Obecnie trudno pominąć działania marketingowe, realnie wpływające na konkurencyjność firmy i zwiększenie sprzedaży. Osoby profesjonalnie zajmujące się tymi zagadnieniami opracowują całościowe koncepcje działań promocyjnych, ale również na własną rękę przedsiębiorca może zadbać o skuteczną reklamę.

Inwestycja, która się opłaci
Duże znaczenie dla powodzenia biznesowego przedsięwzięcia ma jego odpowiednie przygotowanie. W przypadku sklepu stacjonarnego niezwykle ważna jest jego odpowiednia lokalizacja – przykładowo ubrania będzie o wiele łatwiej sprzedać przy jednej z głównych ulic miasta, niż w typowo przemysłowej dzielnicy, w sąsiedztwie hal i zakładów pracy. W wynajęcie odpowiedniego lokal nieraz trzeba zainwestować sporą kwotę, ale dzięki temu więcej potencjalnych klientów będzie każdego dnia mijać nasz sklep, a zainwestowane pieniądze szybko się zwrócą.
Kolejne niezbędne elementy decydujące o pierwszym wrażeniu klientów to wystrój i szyld. Promocja sklepu stacjonarnego to także zapewnienie jego dobrej widoczności oraz  odpowiedniego klimatu wewnątrz – najlepiej współgrającego z asortymentem i trafiającego w gusta docelowej grupy konsumentów. Inne kolory i wzornictwo wykorzysta właściciel sklepu z ekskluzywnymi torebkami, a inne przedsiębiorca kierujący swą ofertę do nastolatków; zupełnie inaczej musi wyglądać lokal z produktami adresowanymi do mężczyzn. Warto zadbać o estetykę lokalu, ponieważ decyduje ona o tym, czy klient zostanie w nim dłużej (a może nawet więcej kupi), czy wyjdzie zbyt szybko, nie kupiwszy nic, a może nawet nigdy nie zajrzy do naszego sklepu. 

W stronę klienta
Wystrój lokalu jest ważny, ponieważ to on zapewnia odpowiedni nastrój, ponadto przedsiębiorcy często wykorzystują muzykę i zapachy, by umilić robiącym zakupy czas spędzony w ich sklepie. Są jednak także inne istotne elementy, które powinny znaleźć się w przestrzeni przeznaczonej na ekspozycję asortymentu. Przede wszystkim ważne jest samo rozmieszczenie towaru – podstawa to dobry dostęp do każdego produktu i widoczność cen. Sklepy stacjonarne mają tę przewagę nad internetowymi, że kupujący może dotknąć produktu, obejrzeć go lub przemierzyć przed dokonaniem zakupy. Warto ją wykorzystać i stworzyć przestrzeń przyjazną dla potencjalnych klientów. 

 

Autorzy portalu

logo-footer

Na naszej stronie znajdziesz poradnik, dzięki któremu zrobisz zakupy rozsądnie oraz ciekawostki o pracy na wyspie w galerii handlowej. Zapraszamy do czytania

Często czytane

Sposoby na promocję sklepu stacjonarnego
Wszystko o wyspie handlowej – część 3
Wszystko o wyspie handlowej – część 2

Świeże newsy branżowe

Jak mądrze robić zakupy? Poradnik, część 1
Jak mądrze robić zakupy? Poradnik, część 2
Rozsądne zakupy – na co dzień i od święta
© Copyright akwariumsztuki. All Rights Reserved.